דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכן רכבך לעונות השנה 

מאת    [ 03/07/2011 ]

מילים במאמר: 560   [ נצפה 2046 פעמים ]

בעיני אנשים רבים הביקור במוסך שמור רק למקרים של תאונות או טיפולים שוטפים, כמו טסט לרכב או טיפול עשרת אלפים. אבל המציאות היא שכשמדובר בכלי שאחראי במידה רבה על שלומנו ובטיחותנו בכביש, כדאי ואף רצוי להגיע עימו למוסך גם ללא כל סיבה מיוחדת, פשוט כדי לוודא את תקינותו. במאמר הבא תוכלו ללמוד על חשיבות הביקור במוסך לקראת החורף, וגם לקראת הקיץ.

הכן רכבך לחורף

החורף מביא עימו שלל אתגרים לנהגים בכביש: ערפל, גשם, רוחות, שעות חשיכה רבות יותר וגם נטייה לעייפות גדולה יותר. לכן חשוב מאוד לבקר במוסך ולוודא שרכבנו מוכן לקראת החורף. מרבית המוסכים אף מציעים בדיקות חורף חינם החל מה- 1 בנובמבר, במסגרתן הם בודקים את כל המערכות ברכב לשם איתור ליקויים ותיקונם:

·         בדיקת מערכת הבלמים.

·         בדיקת תקינות האורות, במיוחד האורות האחוריים ואורות הבלימה, וכן וידוא שהאורות מכוונים כראוי.

·         בדיקת תקינות המגבים: מגבים יבשים וסדוקים לא ימלאו את ייעודם ולא יאפשרו לכם לשמור על שדה ראיה נקי בזמן שיורד גשם.

·         בדיקת תקינות הצמיגים: צמיגים יבשים, שחריציהם אינם בעומק של 3 מ"מ לפחות, זקוקים להחלפה. כמו כן יש לבדוק את תקינות הלחץ בצמיגים.

·         בדיקת תקינות מפשיר האדים בפנים הרכב, הן בשמשה הקדמית והן בשמשה האחורית, חשובה גם היא כדי להבטיח את שדה הראייה שלכם בחורף.

ייתכן מאוד שבבדיקת החורף צוות המוסך יגלה ליקויים ברכבכם, עליהם כן תצטרכו לשלם (שכן רק הבדיקה היא ללא עלות). אבל מדובר בהשקעה משתלמת, שגם תוכל לחסוך לכם תיקונים גדולים יותר במוסך, ובעיקר – תשמור על החיים שלכם.

הכן רכבך לקיץ

למרות שבדיקות תקינות הרכב לקראת הקיץ אינן כה נפוצות כמו אלו שבחורף, עדיין חשוב מאוד להגיע עם הרכב למוסך גם לפני הקיץ. כי גם עונת הקיץ החמה מביאה עימה לא מעת אתגרים לנוהגים בכביש, ולכן גם לקראתה יש לבצע בדיקה מדוקדקת של תקינות הרכב. כדאי ואף רצוי שתיגשו לשם כך למוסך הקרוב, אשר יבדוק עבורכם את הפרטים הבאים:

·         בדיקת צמיגים – תקינות הצמיגים חשובה לא רק כשנוסעים בכביש רטוב וחלק, אלא גם בכביש לוהט מחום. החום הקיצוני של האספלט בקיץ עלול לגרום לפיצוץ בצמיג, במיוחד לאחר נהיגה ממושכת. לכן יש להחליף צמיגים ישנים, יבשים, סדוקים ובלויים (להחליף בזוג או את כל הארבעה). רק במוסך מורשה תוכלו להיות בטוחים שאתם מקבלים צמיגים במידות הנכונות ושכולם מאותו היצרן ובאותו הדגם. כמו כן, יש לבדוק את לחץ האוויר בצמיגים לעיתים תכופות.

·         בדיקת הרדיאטור – הרדיאטור אחראי על קירור המנוע, אשר חשוף לתקלות במיוחד בתקופת הקיץ בגלל הטמפרטורות הגבוהות. ביקור קצר במוסך, כדי לבדוק את תקינותו של מפלס המים במכל העודפים ואת מצב צינוריות הגומי המחברות בין הרדיאטור למנוע ולמכל העודפים, יכול למנוע תקלות רבות ברכב: במקרה הטוב אתם תתקעו באמצע הדרך, ובמקרה הגרוע – המנוע ייהרס לחלוטין.

·         בדיקת מערכת מיזוג האוויר – את הקיץ הישראלי קשה מאוד להעביר ללא מזגן, במיוחד כשנוהגים בכביש. חום קיצוני עלול לפגוע בכושר הריכוז שלנו ואף לגרום לעייפות ולהירדמות על ההגה. לכן חשוב להגיע למוסך ולבדוק שהמזגן מקרר היטב.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב